Kategorije
 
 
 
 
 

Reklamacije

Prodavatelj je odgovoran za greške, koje se na proizvodu nađu u trenutku preuzimanja od strane kupca. kod već upotrebljenih proizvoda prodavatelj ne odgovara za greške nastale korištenjem ili trošenjem proizvoda. Kod proizvoda prodavanih po sniženoj ili akcijskoj cijeni prodavatelj ne odgovara za grešku, zbog koje je cijena snižena. Ako se ne radi o brzo kvarljivim proizvodima nego o korištene proizvode, prodavatelj odgovara samo za one greške koje se pojave unutar jamstvenog roka (jamstvo).

Jamstveni rok na novi proizvod je 24 mjeseca, raluna se od datuma preuzimanja proizvoda od strane kupca. Jamstveni rok na korišteni proizvod je 12 mjeseci. Ako je na prodavanom proizvodu, njegovoj ambalaži ili uputstvu označen rok za korištenja, jamstveni rok ne ističe pred krajem roka korištenja.

Ako kupljeni proizvod treba uvesti u rad drugi poduzetnik osim prodavatelja, jamstveni rok se računa od datuma uvođenja u rad, ukoliko je kupac naručio uvođenje u rad najkasnije 3 tjedna od preuzeća proizvoda te je ispravno i na vrijeme pružio potrebnu suradnju za izvršavanje usluge.

Jamstveni list se izdaje na zahtjev kupca. Za rješenje reklamacije je dovoljna potvrda o kupovini. 

Ako proizvod ima grešku, koju je moguće odstraniti, kupujuci ima pravo na besplatno, na vrijeme i temeljito odstranjenje greške. Prodavatelj je obvezan grešku odstraniti bez suvišnog odgađanja. .

Kupac ne bi smio nadalje koristiti proizvod, na kojem je otkrio grešku. Ako se radi o grešci, koja se nađe nakon kupovine, treba ju prijaviti bez suvišnog odgađanja, prije isteka jamstvenog roka. Nakon isteka jamstvenog roka, nema više prava na reklamaciju.

Trošenje, karakteristično za zadani materijal ili korištenje, se ne smatra greškom. Ne radi se o grešci, ukoliko iz prirode prodanog proizvoda proizlazi da je njegov rok trajanja kraći od jamstvenog rok i kad pri uobičajenom korištenju takvog proizvoda dođe do potpuno istrošenja  prije isteka jamstvenog roka.

Kupac može zatražiti zamjenu proizvoda umjesto odstranjenja greške, ili ako se greška tiče samo jednog dijela proizvoda, zamjenu tog dijela ako time prodavatelju ne nastanu neprimjereni troškovi s obzirom na cijenu proizvoda ili ozbiljnost greške. Prodavatelj uvijek može umjesto odstranjenja greške promijeniti proizvod s greškom za slijedeći bez greškem ako to kupcu ne prouzroči ozbiljne teškoće. Ako se radi o grešci, koju nije moguće odstraniti a koja ne dozvoljava korištenje proizvoda jednako kao bez greške, kupac ima pravo na zamjenu ili odstupanje od ugovora. Ta ista prava pripadaju kupcu, ako se radi o odstranjivim greškama, ali kupac ne može normalno koristiti proizvod zbog ponovnog pojavljivanja greške ili većeg broja grešaka.. Ako se radi o nekim drugim neodstranjivim greškama, kupac ima pravo na primjereno sniženje cijene proizvoda. 

Prava na temelju odgovornosti za greške se mogu koristiti u prodavatelja, na adresi skladišta  (iSklad, Dialnicna cesta 5, Hala D, gate 35, 90301 Senec, Slovačka). No ako je u jamstvenom listu naveden autorizirani servis, koji je u mjestu prodavatelja ili u mjestu bližem kupcu, kupac može iskoristiti pravo na popravak u autoriziranom servisu. Autorizirani servis je obvezan izvršiti popravak u roku najkasnije do 30 dana.

Ako dođe do zamjene proizvoda, počinje isticati novi jamstveni rok od datuma preuzeća zamjenskog proizvoda. To isto vrijedi i ako dođe do zamjene dijela s važećim jamstvom. 

Reklamacija se smatra riješenom kada se preda popravljeni proizvod ili zamijeni proizvod, vrati kupna cijena, isplati povratom kupne cijene proizvoda, pismeno upozorenje za predizanje ili kada se s razlogom reklamacija odbije.

Kod rješavanja reklamacije prodavatelj odredi način rješenja reklamacije odmah, ili u složenijim slučajevima najkasnijedo 3 radna dana od dana slanja reklamacije, u obrazloženim slučajevima pogotovo ako se , zahtjeva tehnički složenija ocjena stanja proizvoda ili usluge, najkasnije do  30 dana od dana slanja reklamacije. Nakon određivanja načina rješavanja reklamacije se reklamacija rješava odmah, u obrazloženim slučajevima moguće je reklamaciju riješiti i kasnije; no rješavanje reklamacije ne smije trajati duže od 30 dana od dana slanja reklamacije. Nakon isteka roka za rješenje reklamacije ima kupac pravo odstupanja od ugovora ili pravo zamjene proizvoda za novi.

Ako je kupac poslao reklamaciju proizvoda tijekom prvih 12 mjeseci od kupovine, prodavatelj može riješiti reklamaciju odbijanjem samo na temelju profesionalne prosudbe. bez obzira na rezultat profesionalne prosudbe neće od kupca tražiti uplatu za troškove profesionalne prosudbe niti za druge troškove vezane za profesionalnu prosudbu. Prodavatelj je obvezan pružiti kupcu kopiju profesionalne prosudbe, koja obrazlaže odbijanje reklamacije i to najkasnije do 14 dana od dana rješenja reklamacije. Ako je kupac reklamáciu proizvoda poslao nakon više od 12 mjeseci od datuma kupovine a prodavatelj ju je odbio, prodavatelj u dokumentaciji o rješenju reklamacije navodi, komu može kupac poslati proizvod na profesionlnu prosudbu. Ako je proizvod poslan na profesionalnu prosudbu određenoj osobi, troškove profesionalne prosudbe, kao i sve ostale vezane s tim ciljem, podnosi prodavatelj bez obzira na rezultat profesionalne prosudbe. Ako kupac profesionalnom prosudbom dokaže odgovornost prodavatelja za grešku, može ponovo poslati reklamaciju; tijekom  izvršavanja profesionaln prosudbe ne ističe jamstveni rok. Prodavatelj je dužan kupcu uplatiti do 14 dana od dana ponovne primjene reklamacije  sve troškove vezane za profesionalnu prosudbu, kao i sve, s tim vezane, troškove. Ponovno primijenjenu reklamaciju više nije moguće odbiti.

Prodavatelj je obvezan je kod primjene reklamacije izdati kupcu potrvdu. Ako je reklamacija poslana e-poštom, prodavatelj je obvezan potvrdu o primjeni reklamacije odmah doručiti kupcu, a ako to nije moguće, mora se doručiti bez odugovlačenja, najkasnije zajedno s potvrdom o rješenju reklamacije. Potvrda o primjeni reklamacije se ne mora dorućiti ako kupac ima mogućnost dokazati primjenu reklamacije na neki drugi način.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Potpuna (desktop) verzija