Kategorije
 
 
 
 
 

Uvjeti trgovine

Temeljne informacije

Ovi trgovački uvjeti se odnose na ugovore sklopljene na daljinu u e-trgovini www.probiotica.hr između prodavatelja i kupca prema Zakonu br. 102/2014 Z. z. o zaštiti potrošača kod prodaje proizvoda ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu.

Prodavatelj je : SCD Slovensko, s.r.o., Ulica Andreja Hlinku 1514/19, Mojmírovce 951 15, Slovačka. IČO 45381097, DIČ 2022971775. Tel. +421948 012 999, e-mail: info@probiotica.hr. Zapísan u Trgovačkom registru Opčinskog suda Nitra (Slovačka), odjel Sro, uložak br. 25917/N.

Kupac je potrošač  t.j. fizička osoba, koja pri sklapajnu i ispunjavanju potrošačkog ugovora ne djeluje u okviru predmeta svoje poduzetničke akcije, zaposlenja ili profesije. Kupovina realizirana poduzetničkim subjektom se vodi prema Trgovačkom zakonu br. 513/1991 Zb.

Nadzorni organ za zaštitu potrošača je Inspektorat SOI za Nitriansku županiju, P.O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, Slovačka.

Narudžba i sklapanje ugovora

Slanje ispunjene narudžbe od strane kupca se smatra prijedlogom za sklapanje ugovora prema Građanskom zakonu, na temelju ponude prodavatelja u e-trgovini. Sklapanje ugovora je realizirano potvrdom narudžbe od strane prodavatelja.

Cijene proizvoda

Sve cijene proizvoda u e-trgovini su ukupne, uključujući sve poreze. Prodavatelj je platioc PDV-a. Cijena proizvoda ne uključuje troškove dostave. Ti troškovi su navedeni na stranici  https://www.probiotica.hr/dostava-i-placanje/ i u košarici još prije zaključivanja narudžbe, gdje kupac vidi i ukupnu cijenu narudžbe uključujući troškove dostave.

Plaćanje

Prodavatelj prihvaća uplate za naručene proizvode na načine, koji su navedeni na stranici https://www.probiotica.hr/dostava-i-placanje/.

Sastavni dio narudžbe u e-trgovini je obveza kupca platiti cijenu prodavatelju za naručene proizvode.

Dostava

Ako rok dostave nije naveden u opisu proizvoda, važi, da prodavatelj mora kupcu dostaviti naručeno najkasnije do 30 dana.

Pošiljka se smatra prezuteom od trenutka, kada kupac, ili osoba koja ga zastupa (s iznimkom prijevoznika) preuzme sve dijelove naručenih proizvoda, ili ako se a) proizvodi naručeni od strane kupca u jednoj narudžbi dostavljaju posebno, trenutkom preuzimanja proizvoda, koji je bio dostavljen kao posljednji, b) dostavlja proizvod koji se sastoji iz više dijelova ili komada, trenutkom preuzimanja posljednjeg dijela ili komada, c) proizvod dostavlja ponavljano više puta tijekom ograničenog vremena, trenutkom preuzimanja prvom dostavljenog komada.

Reklamacije

Prodavatelj je odgovoran za greške, koje se na proizvodu nađu u trenutku preuzimanja od strane kupca. kod već upotrebljenih proizvoda prodavatelj ne odgovara za greške nastale korištenjem ili trošenjem proizvoda. Kod proizvoda prodavanih po sniženoj ili akcijskoj cijeni prodavatelj ne odgovara za grešku, zbog koje je cijena snižena. Ako se ne radi o brzo kvarljivim proizvodima nego o korištene proizvode, prodavatelj odgovara samo za one greške koje se pojave unutar jamstvenog roka (jamstvo).

Jamstveni rok na novi proizvod je 24 mjeseca, raluna se od datuma preuzimanja proizvoda od strane kupca. Jamstveni rok na korišteni proizvod je 12 mjeseci. Ako je na prodavanom proizvodu, njegovoj ambalaži ili uputstvu označen rok za korištenja, jamstveni rok ne ističe pred krajem roka korištenja.

Ako kupljeni proizvod treba uvesti u rad drugi poduzetnik osim prodavatelja, jamstveni rok se računa od datuma uvođenja u rad, ukoliko je kupac naručio uvođenje u rad najkasnije 3 tjedna od preuzeća proizvoda te je ispravno i na vrijeme pružio potrebnu suradnju za izvršavanje usluge.

Jamstveni list se izdaje na zahtjev kupca. Za rješenje reklamacije je dovoljna potvrda o kupovini. 

Ako proizvod ima grešku, koju je moguće odstraniti, kupujuci ima pravo na besplatno, na vrijeme i temeljito odstranjenje greške. Prodavatelj je obvezan grešku odstraniti bez suvišnog odgađanja. .

Kupac ne bi smio nadalje koristiti proizvod, na kojem je otkrio grešku. Ako se radi o grešci, koja se nađe nakon kupovine, treba ju prijaviti bez suvišnog odgađanja, prije isteka jamstvenog roka. Nakon isteka jamstvenog roka, nema više prava na reklamaciju.

Trošenje, karakteristično za zadani materijal ili korištenje, se ne smatra greškom. Ne radi se o grešci, ukoliko iz prirode prodanog proizvoda proizlazi da je njegov rok trajanja kraći od jamstvenog rok i kad pri uobičajenom korištenju takvog proizvoda dođe do potpuno istrošenja  prije isteka jamstvenog roka.

Kupac može zatražiti zamjenu proizvoda umjesto odstranjenja greške, ili ako se greška tiče samo jednog dijela proizvoda, zamjenu tog dijela ako time prodavatelju ne nastanu neprimjereni troškovi s obzirom na cijenu proizvoda ili ozbiljnost greške. Prodavatelj uvijek može umjesto odstranjenja greške promijeniti proizvod s greškom za slijedeći bez greškem ako to kupcu ne prouzroči ozbiljne teškoće. Ako se radi o grešci, koju nije moguće odstraniti a koja ne dozvoljava korištenje proizvoda jednako kao bez greške, kupac ima pravo na zamjenu ili odstupanje od ugovora. Ta ista prava pripadaju kupcu, ako se radi o odstranjivim greškama, ali kupac ne može normalno koristiti proizvod zbog ponovnog pojavljivanja greške ili većeg broja grešaka.. Ako se radi o nekim drugim neodstranjivim greškama, kupac ima pravo na primjereno sniženje cijene proizvoda. 

Prava na temelju odgovornosti za greške se mogu koristiti u prodavatelja, na adresi skladišta  (iSklad, Dialnicna cesta 5, Hala D, gate 35, 90301 Senec, Slovačka). No ako je u jamstvenom listu naveden autorizirani servis, koji je u mjestu prodavatelja ili u mjestu bližem kupcu, kupac može iskoristiti pravo na popravak u autoriziranom servisu. Autorizirani servis je obvezan izvršiti popravak u roku najkasnije do 30 dana.

Ako dođe do zamjene proizvoda, počinje isticati novi jamstveni rok od datuma preuzeća zamjenskog proizvoda. To isto vrijedi i ako dođe do zamjene dijela s važećim jamstvom. 

Reklamacija se smatra riješenom kada se preda popravljeni proizvod ili zamijeni proizvod, vrati kupna cijena, isplati povratom kupne cijene proizvoda, pismeno upozorenje za predizanje ili kada se s razlogom reklamacija odbije.

Kod rješavanja reklamacije prodavatelj odredi način rješenja reklamacije odmah, ili u složenijim slučajevima najkasnijedo 3 radna dana od dana slanja reklamacije, u obrazloženim slučajevima pogotovo ako se , zahtjeva tehnički složenija ocjena stanja proizvoda ili usluge, najkasnije do  30 dana od dana slanja reklamacije. Nakon određivanja načina rješavanja reklamacije se reklamacija rješava odmah, u obrazloženim slučajevima moguće je reklamaciju riješiti i kasnije; no rješavanje reklamacije ne smije trajati duže od 30 dana od dana slanja reklamacije. Nakon isteka roka za rješenje reklamacije ima kupac pravo odstupanja od ugovora ili pravo zamjene proizvoda za novi.

Ako je kupac poslao reklamaciju proizvoda tijekom prvih 12 mjeseci od kupovine, prodavatelj može riješiti reklamaciju odbijanjem samo na temelju profesionalne prosudbe. bez obzira na rezultat profesionalne prosudbe neće od kupca tražiti uplatu za troškove profesionalne prosudbe niti za druge troškove vezane za profesionalnu prosudbu. Prodavatelj je obvezan pružiti kupcu kopiju profesionalne prosudbe, koja obrazlaže odbijanje reklamacije i to najkasnije do 14 dana od dana rješenja reklamacije. Ako je kupac reklamáciu proizvoda poslao nakon više od 12 mjeseci od datuma kupovine a prodavatelj ju je odbio, prodavatelj u dokumentaciji o rješenju reklamacije navodi, komu može kupac poslati proizvod na profesionlnu prosudbu. Ako je proizvod poslan na profesionalnu prosudbu određenoj osobi, troškove profesionalne prosudbe, kao i sve ostale vezane s tim ciljem, podnosi prodavatelj bez obzira na rezultat profesionalne prosudbe. Ako kupac profesionalnom prosudbom dokaže odgovornost prodavatelja za grešku, može ponovo poslati reklamaciju; tijekom  izvršavanja profesionaln prosudbe ne ističe jamstveni rok. Prodavatelj je dužan kupcu uplatiti do 14 dana od dana ponovne primjene reklamacije  sve troškove vezane za profesionalnu prosudbu, kao i sve, s tim vezane, troškove. Ponovno primijenjenu reklamaciju više nije moguće odbiti.

Prodavatelj je obvezan je kod primjene reklamacije izdati kupcu potrvdu. Ako je reklamacija poslana e-poštom, prodavatelj je obvezan potvrdu o primjeni reklamacije odmah doručiti kupcu, a ako to nije moguće, mora se doručiti bez odugovlačenja, najkasnije zajedno s potvrdom o rješenju reklamacije. Potvrda o primjeni reklamacije se ne mora dorućiti ako kupac ima mogućnost dokazati primjenu reklamacije na neki drugi način.

Vraćanje proizvoda – odstupanje od ugovora bez navođenja razloga

Kupac ima pravo odstupiti od ugovora bez navođenja razloga do 14 dana od preuzimanja proizvoda. Ovo pravo može koristiti samo kupac.

Proizvod se smatra preuzetim od trenutka, kad kupac, ili kupcem odabrana treća osoba  s iznimkom prijevoznika preuzme sve dijelove naručenih proizvoda ili ako se  a) proizvodi naručene kupcem u jednoj narudžbi dostavljaju zasebno, trenutkom preuzeća proizvoda, koji je dostavljen kao posljednji b) dostavlja proizvod koji se sastoji iz više dijelova ili komada, trenutkom preuzimanja posljednjeg dijela ili komada, c) proizvod dostavlja više puta tijekom određenog razdoblja, trenutkom preuzimanja prvog dostavljenog proizvoda.

Kupac može odstupiti od ugovora, predmetom kojeg je dostava proizvoda, i prije samog početka roka za odstupanje od ugovora.

Kupac ne može odstupiti od ugovora, predmetom kojeg je:

  • prodaja proizvoda naprvavljenog prema osobnim zahtjevima kupca, proizvoda proizvedenog po narudžbi ili proizvoda namijenjenog isključivo za jednog kupca,
  • prodaja proizvoda, koji je podložan brzom smanjenju kvalitete ili uništenju,
  • prodaja proizvoda u hermetički zatvorenoj ambalaži, kojeg nije pogodno vraćati iz razloga zaštite zdravlja ili higijenskih razloga te čija ambalaža je nakon dostave oštećena.
  • prodaja proizvoda koji može biti, s obzirom na karakter nakon dostave neodvojivo pomiješan s drugim proizvodom.

Kupac može koristiti pravo na odstupanje od ugovora u pismenom obliku ili na nekom čvrstom mediju (ili e-poštom), eventualno slanjem ispunjenog formulara, koji je dobio s potvrdom narudžbe..

Pravo na odstupanje od ugovora  je moguće koristiti slanjem obavijesti o odstupanju od ugovora i posljednjeg dana 14-dnevnog roka.

Nakon primitka obavijesti o odstupanju od ugovora,  prodavatelj vraća najkasnije do 14 dana kupcu sve uplate, koje je od njega primio na temelju ugovora ili u svezi s njim, uključujući troškove dostave, pouzeća, poštarinu ili ostale troškove i doplatke. Prodavatelj vraća uplatu na isti način, koji je kupac upotrijebio pri svojoj uplati. Kupac se može s prodavateljem dogovoriti i na drugom načinu povrata novca.

Prodavatelj nije dužan platiti kupcu dodatne troškove ako je kupac odabrao drugi način dostave nego što je najjeftiniji i uobičajen način dostave, ponuđen od strane prodavatelja. Pod dodatnim troškovima se podrazumijeva razlika između troškovi dostave koju je izabrao kupac te uobičajenog načina dostave ponuđenog prodavateljem.

Nakon odstupanja od ugovora, prodavatelj nije dužan vratiti novac kupcu prije nego što mu je proizvod vraćen ili prije nego što kupac pismeno dokaže slanje proizvoda natrag prodavatelju, osim u slučaju da prodavatelj predloži da proizvod predigne osobno ili posredništvom treće osobe, koju za to zaduži.

Kupac je dužan najkasnije do 14 dana od odstupanja od ugovora poslati proizvod natrag ili ga predati predavatelju ili osobi povjerenoj od strane prodavatelja. Ovaj rok se smatra ispoštovanim ako je proizvod bio poslan najkasnije posljednjeg dana roka.

Kod odstupanja od ugovora kupac podnosi samo troškove dostave povrata proizvoda prodavatelju ili osobi zaduženoj od strane prodavatelja za preuzeće proizvoda natrag kao i troškove povrata proizvoda, koji s obzirom na karakteristike, nije moguće vratiti putem pošte.

Kupac odgovara za smanjenje vrijednosti proizvoda, koje je nastalo kao rezultat takvog tretmana proizvoda, koji nije u skladu s tretmanom potrebnim na s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na saznavanje svojstava i funkcionalnosti proizvoda..

Kupac ima pravo, nakon što mu je proizvod dostavljen, provjeriti njegovu funkcionalnost, no proizvod ne smije koristiti ako odstupa od ugovora. U cilju saznanja naravi, karakteristika i funkcionalnosti proizvoda bi kupac trebao s proizvodom manipulirati i kontrolirati ga isključivo na način, kakvim bi mu to bilo omogućeno u klasičnoj trgovini. Od kupca se traži, da tijekom roka za odstupanje od ugovora s proizvodom manipulirao i kontrolirao ga s potrebnom opreznošću.

Alternatívno rješavanje sporova

Kupac – potrošač – ima pravo obratiti se prodavatelju sa zahtjevom za popravak (npr. e-poštom), ako nije zadovoljan s načinom, na koji je prodavatelj riješio njegovu reklamaciju ili sumnja da je prodavatelj prekršio njegova potrošačka prava. Ako prodavatelj taj zahtjev odbije ili na njega ne odgovori u roku od 30 dana od slanja reklamacije, kupac ima pravo podnijeti prijedlog za alternatívno rješenje spora i to subjektu alternatívnog rješavanja sporova (nadalje samo subjekt ARS) prema zakonu 391/2015 Z.z. ARS subjketi su organi i opunomoćene pravne osobe prema §3 zakona 391/2015 Z.z. Spisak subjekata ARS je moguće nači na stranici  Ministarstva gospodárstva SR www.mhsr.sk. Prijedlog može kupac podnijeti na način određen prema §12 Zakona 391/2015 Z.z.

Kupac može podnijeti žalbu i putem platforme alternatívnog rješenja sporova RSO, koje je dostupna online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.

Alternativno rješavanje sporova može koristiti isključivo kupac – fizička osoba, koja pri sklapanju i ispunjavanju kupoprodajnog ugovora ne radi u okviru svoje poduzetničke aktivnosti  zaposlenja ili profesije. Alternativno rješavanje sporova se odnosi isključivo na spor između  kupcem i prodavateljem, koji proizlazi iz kupoprodajnog ugovora ili vezanog za  kupoprodajni ugovor. Alternativno rješavanje sporova se tiče samo ugovora sklopljenih na daljinu Alternativno rješavanje sporova se ne tiče onih sporova, gdje je vrijednost niža od sume 20 EUR. Subjekt ARS može od kupca potraživati uplatu troškova za započinjanje alternativnog  rješavanja spora, maksimalno u visini od 5 EUR s PDV.

Ovi uvjeti važe od 1.3.2022.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Potpuna (desktop) verzija